web analytics

Cât m-a costat city-break-ul în Republica Moldova

Chișinău

Trebuie să recunosc, mă așteptam să mă coste mai mult. Dar nu. Nu a fost un city-break costisitor. Am adunat toate costurile în articolul ăsta și vă las și pe voi să vă faceți o idee despre ce înseamnă în bani o ieșire până peste Prut.

Benzina, și cazarea

Am plecat din Piatra Neamț spre Chișinău, mașina mea consumă cam 7.2 litri. Am folosit până la întoarcerea în Piatra Neamț un plin de benzină, care înseamnă 180-190 lei și am mai pus benzină de încă 100 lei. Nu am consumat toată benzina pusă. De fapt, am mai pus benzină de 100 lei pentru că nu îmi place să merg cu acul de la benzină jos. Probabil că aș fi ajuns cu un plin înapoi. Dar ca să fim siguri și să lăsăm loc și de plimbare în jurul Chișinăului, considerăm că am pus benzină de 280 RON.

Cât despre cazare, v-am spus într-un articol anterior despre apartamentul minunat în care am stat și despre gazda mea extraordinară, Andrei. Apartamentul l-am găsit pe Airbnb cu vreo lună înainte de a pleca în concediu și m-a costat 208 RON /3 nopți.

Prin urmare, avem un total de 488 RON pentru benzină și cazare.

Cumpărături obligatorii

La intrarea în Moldova a trebuit să cumpăr vigneta, care a costat 91,5 lei moldovenești, adică vreo 23 RON. Apoi, am fost nevoită să cumpăr o hartă a Chișinăului, având în vedere că habar nu aveam unde este absolut nicio stradă sau obiectiv turistic. Parcă v-am mai spus că îmi place să descopăr la fața locului, nu-i așa? Ei bine, harta m-a costat 20 lei MD, adică 5 RON.

În cazul în care ați uitat de aventura mea cu încărcătoarele pentru telefoane, ați face bine să recitiți articolul ăsta. Sau ăsta. Pe scurt, am avut la mine 2 telefoane: un iPhone și un smartphone. Și niciun încărcător. În afară de unul mic, de mașină. Prin urmare, a doua zi de vizitat a început cu o incursiune în lumea Orange, pentru a-mi încărca telefoanele și a cumpăra un încărcător de iPhone. Care a costat 250 lei MD, adică aproximativ 63 RON.

Vizitele la muzee

Pe durata vizitei mele în Chișinău am vizitat cât am putut mai multe locuri și muzee. Unele au fost gratis, la altele am plătit intrare. De exemplu, intrarea la Dendrariu a costat 4 lei MD, adică 1 RON(!). Intrarea la minunatul Muzeu de artă, a costat 10 lei MD, adică 2,5 RON.

Muzeul de etnografie a fost puțin mai scump, adică 10 lei MD intrarea și 15 lei MD taxa de fotografiere, adică 6,25 RON. În total a fost 25 lei MD, adică 8,75 RON.

Cât m-a costat mâncarea

Pentru micul dejun am adus de acasă câteva ouă de țară, niște roșii și niște castraveți. Am mai cumpărat pâine și brânză telemea care nu mai știu cât m-au costat, dar nu au fost mai mult de 20 RON.

În prima zi de plimbare prin oraș, am dat peste un kiosk de unde mi-am cumpărat 2 tipuri de plăcinte: cu cartofi și cu vișine și au fost delicioase! M-au costat 20 lei MD, adică 5 RON.

Sâmbătă seara am fost la restaurantul Propaganda, unde mi-am făcut puțin de cap. Am cumpărat Quesadilla cu pui 75 lei MD, Fondant de ciocolata cu inghetata de mac – 65 lei MD, Napoleon ca la mama 65 lei MD, 1 pahar alb de purcari 85 lei MD, toate astea costându-mă 290 lei MD, adică aproximativ 75 RON.

Suvenirurile de rigoare

Plimbându-mă prin bazarul de weekend, am dat peste câteva tarabe cu magneți de frigider drăguți, așa că am cumpărat vreo 5 cu 20 lei MD, adică cu 4 RON. Am cumpărat 3 vinuri moldovenești pe care am dat 400  lei MD, adică vreo 90 RON. De aici am plecat spre Fabrica Bucuria, de unde am cumpărat 3 pungi cu bomboane delicioase pe care am dat 80 lei MD, adică 18 RON, pe care oricum le-am uitat la Piatra Neamț și le-a topit tata în vreo 2-3 zile, când mai rămăseseră doar vreo 3-4 bomboane.

––

Dacă adunăm toate sumele de mai sus, ajungem la un total final de 805 RON. Aș fi putut fi mai lejeră  la cheltuieli, dar când m-am întors din Chișinău în București, a doua zi am plecat în concediu în Bulgaria și trebuia să fiu chibzuită cu finanțele. Ceea ce consider că am și fost. Bine, aș fi putut lua altfel de suveniruri în loc de sticle de vin și aș fi putut mânca plăcinte în loc de cina fancy la Propaganda, dar când ești în concediu simți nevoia să uiți de restricțiile financiare, nu? 😉

Trimite prietenilor

S-ar putea să-ți placă și...